Despre concurs

Concursul „Anul Cărţii”, organizat de Şcoala „ELF” din Cluj-Napoca în colaborare cu Biblioteca Judeţeană Octavian Goga, Cluj, îşi propune să stimuleze interesul copiilor pentru lectură. Anul acesta se împlinesc 10 ani de când acest concurs se desfășoară. Prima ediţie s-a bucurat de un succes atât de mare în rândul elevilor şi al dascălilor încât organizatorii au lansat sloganul „Fiecare an este Anul Cărții!”, reluând proiectul cu câte o temă diferită în fiecare an:
Cine sunt eu?-2004;
Călătorie în Fantasia-2005;
Joc şi aventură-2006;
Sunt în afara acestei lumi, citesc!-2007;
Suntem diferiţi şi totuşi... copii-2008;
Puterea cărţii, puterea minţii - 2009;
Devoratorii de povești - 2010;
Cartea Călăuză - 2011;
Expediție în căutarea inocenței - 2012
Zece cărți de nota zece-2013

02 mai, 2011

Subiecte Anul Cartii 2011

Îi felicităm pe toţi elevii care au fost prezenţi vineri şi sâmbătă la concursul "Anul Cărţii" - compunerile şi posterele realizate sunt foarte interesante, iar atmosfera de muncă în echipă a fost cu adevărat de apreciat. Le mulţumim tuturor colegilor care şi-au îndrumat elevii să participe la concursul "Anul Cărţii", ediţia a VII-a.

Rezultatele vor fi afişate aici şi pe pagina oficială a Inspectoratului Şcolar Judeţean Cluj în cursul dimineţii de miercuri, 4 mai 2011.

Iată mai jos subiectele fiecărei probe şi vă invităm să vizionaţi fotografii din timpul concursului pe pagina de Facebook a Şcolii Elf (click pe sigla Facebook din colţul din dreapta-sus pentru a accesa pagina).

PROBA SCRISĂ- CLASELE V-VI

“Dragă cititorule,
Eu, Maestrul Cărţilor, îţi trimit această scrisoare.
Te anunţ că eu, Maestrul Căţilor, m-am rătăcit pe Oceanul cu Şuvoaie de Poveşti şi mi-am pierdut darul de a povesti. Pot fi salvat, dacă vei scrie o compunere imaginativă, în care să prezinţi cum mă vei ajuta.
Pentru aceasta trebuie să respectaţi următoarele cerinţe:
• acţiunea să se desfăşoare pe Oceanul cu Şuvoaie de Poveşti
• să te întâlneşti cu două personaje din cărţile propuse în bibliografie
• să introduci dialogul (4-6 replici)
• să găseşti un titlu potrivit
• să respecţi unitatea compoziţiei (introducere, cuprins, încheiere)
• compunerea să fie de minim o pagină

PROBA PRACTICĂ- CLASELE V-VI

Pornind de la cărţile propuse în bibliografie, realizează un poster care să încadreze tema ediţiei de anul acesta : ”Cartea călăuză”.
În realizarea posterului vei tine cont de următoarele cerinţe:

• adecvarea posterului la temă
• mesaj creativ
• imagini sugestive

PROBA SCRISĂ- CLASELE III-IV

Dragi copii,
Povestea noastră, Istorie cu copii şi Pârş, mâţă, frunză de gutuie începe în podul casei şi pleacă la drum în căutarea istoriei.
Scrieţi o compunere în care să reconstruiţi povestea, respectând următoarele cerinţe:

• acţiunea să se petreacă în podul casei;
• schimbaţi trei personaje (Simon, Magda, pendula)
• vorbiţi în textul vostru despre timp şi istorie
• introduceţi un dialog (4-6 replici)
• găsiţi un titlu potrivit
• respectaţi unitatea compoziţiei (introducere, cuprins, încheiere)
• compunerea să fie de minim o pagină

PROBA PRACTICĂ- CLASELE III-IV

Pornind de la cartea citită, realizează un poster cu tema:
”Istorie-puzzle cu copii şi pârş, mâţă, frunză de gutuie”.
În realizarea posterului veţi tine cont de următoarele cerinţe:

• adecvarea posterului la temă
• mesaj creativ
• imagine sugestivă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu